fbpx

Poznaj zasady gry w PubCrime

Zbierz drużynę, rozwiąż zagadkę kryminalną i wygrywaj nagrody!

Witaj, detektywie! Potrzebujemy Twojej pomocy, aby rozwiązać kolejną kryminalną zagadkę. Przyjdź do swojego #centrumzbrodni, zapisz się do gry i pomóż nam schwytać przestępcę! Jeśli dobrze poradzisz sobie z zagadką, wygrasz jedną z kilku nagród!

Opisane poniżej zasady przedstawiliśmy w sposób skrócony, a pod filmikiem znajdziesz opis szczegółowy: nie przejmuj się, jeśli coś nie jest dla Ciebie jasne. PubCrime to gra prowadzona na żywo, a wszystkie nieścisłości wyjaśni Ci nasz prowadzący. Jak mawiają nasi gracze, zasady są bardzo proste, a najszybciej łapie się je podczas rozgrywki 🕵🏻‍♀️

Zasady PubCrime w pigułce

Gra jest bardzo prosta: posłuchaj historii, zapoznaj się z dowodami na przestrzeni trzech rund, rozgryź kryminalną zagadkę! W każdej grze musisz odgadnąć trzy elementy zbrodni, np. mordercę lub motyw. Wygrywa ten, kto zrobi to najszybciej! W rozwiązaniu sprawy pomogą Twojemu zespołowi poszlaki, lecz nie wszystkie prowadzą do dobrego rozwiązania. Dokładne zasady wytłumaczy Ci na żywo Osoba Prowadząca Śledztwo, ale możesz zapoznać się też z nimi poniżej.

Cel gry

Zadaniem uczestników jest jak najszybsze wytypowanie 3 elementów zbrodni, np. motywu lub sprawcy. Do każdego z elementów podanych jest 6 wariantów rozwiązania. Zanurz się w historię, przeanalizuj dowody, przesłuchaj świadków i znajdź jedyne poprawne rozwiązanie zagadki!

Dołącz do gry – kapitan

Drużyna składa się z kapitana oraz pozostałych detektywów, którzy pomagają mu rozwiązać zagadkę kryminalną. Jednak tylko kapitan (jeden na drużynę!) przesyła odpowiedzi i ma dostęp do kluczowej wskazówki.

 

Kapitan to osoba, która zakłada drużynę. Aby stworzyć swoją agencję, musisz wykonać tylko 4 proste kroki:

1: Opłacić wpisowe: Podejdź do prowadzącego i zgłosić mu chęć zapisania się do gry. Następnie pokaż potwierdzenie zakupu biletu online lub opłać wpisowe na miejscu gotówką (15 PLN/osoba w drużynie). Zapłać za siebie lub całą ekipę. Pamiętaj: każda osoba przy stole traktowana jest jako gracz i musi uiścić wpisowe.

2: Włączyć aplikację internetową: Wejdź na stronę z grą, przez którą udzielasz odpowiedzi: game.pubcrime.pl

3: Zalogować się lub zagrać bez logowania: Jeśli nie masz konta i nie chcesz zakładać, kliknij zagraj bez logowania. Jeśli masz konto, naciśnij zaloguj. Jeśli chcesz je założyć i zapisywać historię rozegranych gier, utwórz konto naciskając rejestracja.

4: Dołączanie do śledztwa: Pojawi się plansza z trzema przyciskami. Naciśnij stwórz drużynę. Podaj 4-cyfrowy kod do gry, który dostaniesz od prowadzącego. Wpisz też nazwę drużyny. I to wszystko, możesz czekać cierpliwie na start śledztwa!

Dołącz do gry – pozostali

Dobra drużyna to nie tylko podejmujący decyzje kapitan, ale także jego pomocnicy! Gdy kapitan założy zespół, możesz do niego dołączyć, a w telefonie będziesz mieć dostęp do kluczowych informacji związanych ze śledztwem.

 

Kapitan założył już Wasz zespół? Możesz teraz dołączyć do drużyny, wykonując te 4 szybkie działania:

1: Włącz aplikację internetową: Wejdź na stronę z grą: game.pubcrime.pl

2: Zaloguj się lub zagraj bez logowania: Jeśli nie masz konta i nie chcesz zakładać, kliknij zagraj bez logowania. Jeśli masz konto, naciśnij zaloguj. Jeśli chcesz je założyć i zapisywać historię rozegranych gier, utwórz konto naciskając rejestracja.

3: Dołącz do zespołu: Pojawi się plansza z trzema przyciskami. Naciśnij dołącz do drużyny. Podaj nazwę drużyny i nazwę lokalu, a następnie naciśnij wyszukaj. Wyślij zgłoszenie do zespołu, a następnie poproś kapitana o zaakceptowanie prośby.

4: Zaakceptowanie prośby: Informacja o zgłoszeniu do agencji pojawi się w prawym górnym rogu ekranu na telefonie kapitana. Jeśli nie jest ona widoczna automatycznie, poproś kapitana o odświeżenie aplikacji, a zgłoszenie będzie widoczne.

Jak gramy?

W grze może wziąć udział nieograniczona liczba drużyn. Liczba osób w drużynie jest dowolna.

• Przed pierwszą rundą prowadzący zaprezentuje różne materiały związane z przestępstwem, którego dotyczyć będzie gra. To tzw. etap wprowadzenia do śledztwa, z którego wyciągniesz informacje o okolicznościach zbrodni czy relacjach między podejrzanymi.

Gra ma 3 rundy. W trakcie każdej z nich zostaną zaprezentowane dowody, znalezione na miejscu zbrodni. Czasem jest to przedmiot, czasem ślad, czasem zasłyszana rozmowa.

W pierwszej rundzie zostanie zaprezentowanych 9 wskazówek (po 3 dla każdego elementu zbrodni).

W drugiej rundzie Prowadzący poda 6 podpowiedzi (po dwie na element), a w ostatniej tylko 3 (po jednej na element).

Tylko jedna podpowiedź na rundę jest „ważna dla sprawy”. Pozostałe (dwie w rundzie pierwszej i jedna w drugiej) są nieistotne. Wszystkie podpowiedzi w ostatniej rundzie są ważne!

Po 1 rundzie kapitan wskazuje kluczową wskazówkę. Pozwala to sprawdzić, czy wybrana zaprezentowana poszlaka jest związana ze sprawą. Ten sam mechanizm aktywuje się po zakończeniu rundy 2. Pozwala to na weryfikację podjętego tropu śledztwa.

Zadaniem graczy jest oddzielenie istotnych podpowiedzi od nieistotnych i wydedukowanie na ich podstawie trzech prawidłowych elementów zbrodni.

Jak odpowiadać?

 Na początku rozgrywki drużyna powinna wybrać swojego Kapitana. Tylko kapitan może wysłać odpowiedź drużyny. Pozostali gracze mogą sugerować w aplikacji swoje typy.

Do zgłoszenia odpowiedzi używamy aplikacji. Kapitan po konsultacji z pozostałymi członkami drużyny zaznacza w niej wybrane elementy zbrodni. Następnie zatwierdza wysłanie odpowiedzi, naciskając na samym dole przycisk wyślij rozwiązanie. Jeśli pojawi się plansza z czasem przesłania odpowiedzi, to znaczy, że Twoja odpowiedź została prawidłowo wysłana.

Pierwsza wysłana odpowiedź znajdzie się na początku kolejki.

W każdej chwili (i dowolną liczbę razy) Kapitan może zmienić odpowiedzi swojej drużyny. Zmiana odpowiedzi nie jest wymagana. Możesz trzymać się tego jednego rozwiązania, które przesłałeś.

Po zmianie odpowiedzi przez Kapitana, trafiają one na koniec kolejki.

Kto wygrywa?

W grze zwycięży drużyna, której odpowiedzi są najbardziej zbliżone do prawidłowego rozwiązania oraz stoją najwyżej w kolejce. PRZYKŁAD: Pięć drużyn odgadło prawidłowo 2 z 3 elementów, a nikt nie odgadł wszystkich. Wygrywa ta ekipa spośród pięciu, która wysłała swoje odpowiedzi najwcześniej.